19 Temmuz 2012 Perşembe

Feyza Çıpa Röportajı (HT Magazin)


Baba Ocağı, Mavi Kelebekler, Uygun Adım Aşk, Arka Sıradakiler ve son olarak Türk’ün Uzayla İmtihanı dizisiyle ekrana gelen güzel oyuncu Feyza Çıpa, mesleğine dair hedeflerini ve gelecekten beklentilerini HT Magazin’e anlattı. 2007 yılında Miss Turkey Yarışması’nda Türkiye 3. Güzeli olan Çıpa, modellik kariyerini tamamen sona erdirip kendini oyunculuğa verdi. Çıpa, “Modellik ya da mankenlik yaparken oyuncu olunamaz. Çünkü oyunculuk magazin profili olmayı kaldırmaz. Böyle bir durumdaysanız canlandırmanız gereken karakterin hakkını olması gerektiği gibi veremezsiniz” diyor. 

Oyunculuk sence zor bir meslek mi? Zor ama bir o kadar da eğlenceli. “Aşık olduğunuz işi yapın, böylece hayatınızın sonuna kadar tek bir gün bile işe gitmek zorunda kalmazsınız” diye bir söz okumuştum. Bu benim için çok geçerli bir felsefe. Oyunculuğu aşkla yapıyorum ve bu nedenle de işim ne kadar zor olursa olsun asla yorulmuyorum.

‘ROL SEÇERİM’ İyi bir oyuncu olmak için neler yapıyorsun? Bol film izliyorum, beğendiğim filmlerin senaryo kitaplarını okuyorum ve oyuncuların senaryoya ve oynadıkları karakterlere kattıkları ruhu tespit etmeye çalışıyorum. Bana göre, senaryo, senaristin oyunculara yazdığı mektuplardır ve önemli olan bir oyuncunun o mektubu doğru anlayabilmesidir. 

Hayalinde nasıl bir proje var?Proje değil, karakter ve rol seçen bir oyuncuyum. Bundan sonra da hayalimde hep farklı karakterler oynamak ve aranılan bir karakter oyuncusu olmak var. Oyunculuğu sadece gençliğimde yapacağım bir meslek olarak görmüyorum. Yaşım ilerledikçe, yolda önüme çıkacak yaşıma uygun diğer karakterleri de canlandırmayı hayal ediyorum. 

Oyunculuk için neler yapabilir veya nelerden vazgeçersin?Bir keresinde evimden bir buçuk sene uzakta yaşamayı kabul etmiştim. Muğla’da Baba Ocağı dizisini çekmiştik. Sanırım, bu benim oyunculuk kariyerim için yaptığım en büyük fedakârlıktı. Çünkü çok uzun bir süre ailemden, arkadaşlarımdan uzak kalmak beni çok üzmüştü.

‘Bir beraberlikte güven ve uyum şart’ Modellik kariyerini bitirdin mi? Oyunculukla modelliğin birarada yürütülebilecek meslekler olduğunu düşünmüyorum. Bu nedenle 5 sene önce modellik kariyerime bir son vermeyi tercih ettim. 

İyi bir beraberlikte kriterler nelerdir?Benim için bir beraberlikte en önemli şey güven ve uyumdur. Bu nedenle, ilişkilerimde her zaman önce sevgilim olmasını istediğim adamın bana güvenmesini sağlıyorum ve aynı anda da onun bana güvenmesi için elimden gelen çabayı sarf ediyorum. 

Geleceğe dair yatırım yapıyor musun? Evet. Parayı zor kazandığım için kolay harcayan birisi değilim. Çocukluğumdan beri tutumluyumdur. Hayatı ihtiyaçlar doğrultusunda yaşamak gerek, gösteriş için değil. Geleceğimi düşünüyorum çünkü hayatımın geri kalanını orada geçireceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder